Jumaat, 5 April 2013

Saje nak cerita psl makcik tu..

Selesai solat zuhur..aku ditegur seorang makcik kecek kelate..

Mokcik : dik..mokcik tgk ade bnde jatih dr beg adik sat ni..

Aku : ye ke..? Dlm hati aku percaya xde bnde pulak yg jatuh sbb handbag aku..aku dh check sblm solat td..mmg berzip..

Mokcik : ce check tgk takot henset ke jatuh..

Aku diam lalu check jugak la kan..x sdp lak nk wt x tau..org tua kan...

Aku : xde ape jatuh cik..henset sy ade ni..

Tp aku xde la tunjuk henset aku..dan x terfikir pulak nk tunjuk...

Mokcik : kije ke..?

Aku : a ah..

Tetibe...

Mokcik : mokcik jual ni.." smbil keluarkan plastik berisi tdung dr beg telekung die..

"...byk laku ni kat bank2..." smbil sebut beberapa nama bank yg mmg gah...

Aku : makcik keje je..

Mokcik : taklah..makcik beli brg...

Aku : naik kereta?..gatal lak mulut tny kan...

Mokcik : adek naik kereta ke..?

Aku : taklah...suami anta...

Hhhhwwwwaaaaa!!!!

Aku tipu wehhhh...

Makcik tu tunjuk lg tudung2 die..x byk pon.. ade la dlm 5-6 helai je...

Aku tgk sekali lalu je..sbb tudung tu aku x brp minat...mokcik tu keluarkan lg plastik lain berisi tudung juge..

Dlm ati aku.."blom putus asa lg nmpknye.."

Since xnk hati aku terheret utk beli sbb z smpai hati...aku pon cpt2 lipat telekung n bersiap pakai tudung...

Aku: "xpelah makcik..." ni je yg smpai hati nak keluar..x reti nk bgi alasan ape utk tinggalkan makcik tu..

Masa tgh ngadap cermin..aku berdoa semoga makcik tu berniat baik...xde niat lain..niat lain mksud aku...eerrmm...fhm2 la ye...

Belom pon siap pakai tudung..Tak lama tu....

Mokcik : dek..mari sini..

Ah sudah..ape lg nk ditunjuknya...

Aku menghampirinya...

Mokcik : henset makcik ni xde kredit.. blh x miskol kwn makcik pakai no adek...

Aku : sekejap ye makcik..

Aku patah blk ngadap cermin...percepatkan siapan..handbag aku mmg dh pgg siap2...

Dan....

Aku terus keluar x toleh2...

Saya mintak maaf makcik...saya tak sedap hati...

1 ulasan:

Unknown berkata...

aiyok...menakutkan...