Selasa, 27 Oktober 2015

CANTIK DAN MANIS

Assalamualaikum w.b.t

aku kalau rasa orang tu cantik, msti kwn aku cakap tak cantik. tapi kalau kawan aku cakap cantik, mesti aku setuju. sebab memang cantik.muahahahah

ada la sorang ni, bagi aku cantik. tapi ramai pulak yang cakap tak cantik. aikkk hahaha
so bila aku sorang je cakap cantik memang dorg kutuk aku la.cissss
nanti koranggggg

ade sebab kenape sebenarnya. cantik ni banyak sudut kene tengok. 

1. cara bawak diri/beradab

hehe. cara kita bawak diri pon dah boleh nampak cantik. maknanya berketerampilan. Macam mana kita berhadapan dengan orang. dunia korporat mcm tu aku tgk. kecantikan banyak dilihat dari sudut yang berbeza. ko nampak meyakinkan, presentable dah cukup cantik.

2. bersih
bersih, kemas, sedap mata memandang. cukup. mekap sikit je la. sebab taknak bagi perasan natural beauty sgt kan. hahah. bayangkan muka cantik, tapi kuku kuning. ala biasa la goreng ayam semalam kan. tak sempat tgk pon pagi tadi hahaha. TAK SEMPAT.

jangan....nanti menjadi salah satu sebab pulak suami cari lain. jangan la cakap tak sempat. sempat je. yang suami pon, dah tau isteri tak sempat tu tolong laaa.. ni tak..tau nk yang cantik tpi suami tak nak bantu pon dari segi moralnya. suami tak concern nak baiki isteri. tapi sebuk sangat bagi perhatian kat tempat lain yang lebih cantik. huhu. jangan la macam tu....nak tgk yang cantik, ape la salahnye cantikkan isteri tu. orang lain yang dah sedia cantik tu korang mmg takleh nk buat ape dah. silap2 korang jd bahan je. silap2 duit korang kne kikis.haha padan muka la.

3. berkeyakinan

yes. korang kne la yakin korang pon ada value. ada manisnya, ada cantiknya. ni tak, org cakap ko buruk, ko pun murung. tak payahhhhh...yang cakap ko tak cantik tu cantik ke idokkkkk
hehhhee..bukan2...
cantik ni subjective. kalau ko rase die tak cantik, orang lain maybe cakap cantik..

bila korang berjalan dengan yakin,, aku pasti ada sesuatu yang terserlah..ko ingat yang kurus je ke cantik??ehhh yang plus size pon cantik tau kalau kene gaya. kurus ni bagi aku mmg takde la masalah. yang plus size ni, kalau dah tau korang kategori tersebut, dan badan mmg takleh nak repair, korang repair la tang lain. repair kulit contohnye. boleh kan? takyah la beli produk yang mahal2. kalau jawapan cliche tu mst korang cakap mekap dengan air wudhu kan?? hehhe eleh mcm aku tak tau kan.

yg plus size tu, jangan la biar dah plus size, muke jerawat, bla bla bla...
yang penting jaga diri..ni tak...org ckp ko tong lemak, ko pon diet mcm nak mampos. takyah la..
amalkan yang sihat sudah la. jangan membahayakan diri sendri. unless kalau jati diri korang dah kental. sanggop diet ketat. tak pela kan.

aku takot korang dah berabis beli treadmill bagai. sok lusa jadi gajah putih.


*********************************************

berbalik kepada kisah orang yang aku cakap cantik tu. 
sekalinye aku ade meeting dgn die. hari tu aku tgk die messy. serius messy. 
dan tetibe berpeluang pulak bercakap depan2.
dan tetibeeee....

aku rasa tetibe die memang tak cantik.
huhuhu...

bukan sebab ape. die salah pilih baju dan tudung. so gaya yang sangat tidak meyakinkan pada aku. aku bukan nak cakap aku ni cantik ye. takkkk...
tapi....huhuuu...mcm tulahhhh...

kita nak tampil meyakinkan sepanjang masa tu takdelah kan. but at least for a meeting contohnye..ape salahnye...tampil yakin dan secara tak langsung akan menyerlahkan kecantikan. aku tak nafi bila kita mekap untuk nampak cantik ni bergantung kpd mood jugak. 
bukan kita nak orang puji sangat. itu soal kedua. tapi bagi aku tampil yakin dan kemas tu utk kepuasan diri sendiri. kadang kite mekap over pon org kutuk. tak mekap langsung pon org mengata.
so sederhana je la. xkan la g keje nak tampal bulu mata pelesu???
ke ade mcm tu??hhheheh..rajin betul korang eh...kot aku memang tak laaa...

heheeh

sekian...


Tiada ulasan: