Selasa, 3 September 2013

Kalau Diberi Peluang

Assalamualaikum w.b.t

Hari ini aku mulakan hari seperti rutin2  yang biase aku lalui
tapi hari ini hati sangat terkesan..ni pasal kes semalam nak ajar anak2 bangun pagi g sekolah
si kakak ok la..blh panggil..tepuk2 tapak kaki..takde la smpi aku  kuar tanduk
si adik...agak manja...nak kena pimpim smpi pintu bilik air,  bukakkan baju...suar sume...
then mandikan...even masa aku mandikan pon mata die pejam je...
sabor je lah nak...

pagi tadi, aku just panggil je si adik tu utk mandi..
bangun dgn malas2 die...
pstu melepap lgi ats bantal
aku panggil lagi
bru la bangun dengan sedikit bantuan aku
*dah start urut dada*

die mandi sendiri...
aku siap2kan brg
letakkan baju atas katil
then die pakai sndri [bravo!]

drive ke tadika, aku tak ingt sembang ape
tapi aku layankan jela
sampai tadika, salam-cium-peluk-i  love u <-----ini kemestian!
tak  buat salah satu, mesti akan rase sgt2 lain

hari ni aku tak kuar kete mcm biase..
aku tgk anak2 pon laju je nak keluar..
bawak beg sendiri
tak byk soal pulak
selalunyer adik tu, mesti  nak aku anta smpai pintu tadika
aku la yg bawak beg die
kakak alhamdulillah independent sikit
pstu dah anta mule la die tgk je aku pegi  keje
memang la tak ade ape2
tapi aduyaiiiii
aku tak boleh la nk tgk cmtu
huhuhuhu
bergenang air mata [benci!!]

kalau diberi peluang
mahu saje aku menatang mereka
usahkan bagai minyak yang penuh
bagai dewa dewi kayangan pun sanggup
mengasuh sepenuh  masa
walau pun sekarang memang sepenuh masa
tapi aku masih ade komitmen kerja 

sekarang,
habis tadika, transit kat umah cikgu

kalau mama diberi peluang
biar la mama yang amik kamu dari sekolah wahai anak2
biar la mama yang bagi makan kamu siang malam
biar tangan mama yang suap ke mulut kamu2 pon tak ape
mama suka mcm tu
dan mama  nak mcm tu sebenarnye

walau pon kamu membesar depan mata
mama harap mama tak tertinggal walau seminit pun usia kamu
walau sekelip mata pun usia kamu berlalu
semoga mama masih ade peluang untuk menjaga kamu
semoga mama tidak terus leka

banyak sangat yang mama pohon 
banyak lagi yang mama kena betulkan
banyak lagi yang mama kena asingkan tujuan dunia dan akhirat


**Permata Hati Dunia Akhirat**

dok tayang gigi yang rongak tu...




mase ni tgk dok kacau ikan koi dalam kolam tu....


p/s: kekuatan terletak kat mane.....









Tiada ulasan: