Rabu, 18 Disember 2013

aktiviti sekarang

Assalamualaikum w.b.t

hai..amboiii..lame sgt  ni tak berupdate...nampak sangat busy nyer..
yer...lately mmg agak busy...aku suke..schedule untuk bln ni penuh giler..satu2 settle.
tak dinafikan yang ad hoc pon ade..tpi tu since aku tak masuk schedule...
aku catatkan dalam diari hati ku saje.... ahak hak hak...
BTW, schedule 2014 pun dh aku isi...(tu pon nak kompang) T______________T

ok.. nak cerita...psl sekrang ni kan ke aku start business yang super kecik (permulaan)
so skrg..responce kdp business ku ini...sangat menggalakkan..
yup...sangat menggalakkan bagi golongan marhaen mcm aku...

ape la yang aku business kan??

aku wat shawl...buat...bkn jdi pemborong...
buat sendiri best...sbb bile ade customer yang nak itu ini, aku blh adjust sendiri
contoh nak lebar yang begitu, lebar yang begini...
nak kaler ape...sbb kaler kan macam2...


shawl aku yang macam mane??

aku produce long shawl and halfmoon...
so far plain biasa and plain glitter
and since aku bru start business kan
makanya, stok yang aku keluarkan pon boleh kata terhad la jugak
sebab kalau byk2 pon, pesen2 shawl ni kan cpt sgt berubah
kejap je dh kuar lain2...

so..kalau  boleh tak nak la nk lambakkan stock byk sgt kan...
so kene plan kan...


selain shawl??

ok...ade inner magic...tp yg inner ni mmg bkn la aku yang jahit,...yang ni mmg aku amik stok la kan...
nk buat sndri tu belum masanya...tgu growth mcm mane...
and then...ade plan nk jual bnde lain juge...tapi tungguuuuuuuu


feedback customer??

so far alhamdulillah, sgt menggalakkan...tambah2 semangat aku....thanks to kwn2 yang membeli...membeli maknanya menyokong la kan...
rata2 customer suka...siap ade yg request...yang repeat beli...siap update ok kt IG memasing pastu tag aku...gitew...berbunga2 la hatiku...

komen negatif langsung tak ade...terima kasih sgt2....


perasaan aku??

setakat ni, alhamdulillah...aktiviti ni buat aku happy...selain buat aku sibuk...bisnes ni jugak buat aku byk fikir (habes timbul keduts)
aku selalu fikir (read:berangan) ade physical store....tapi......in shaa Allah...perjalanan masih jauh n panjang, ade rezeki...sape taw kan...slowly....cita2 biasa la...kan....
aku tidak berniat nak compare shawl aku dgn shawl org lain yang lagi gah....
sebab kalau nk compare pon...takde la setara...
cumenye aku cuba...saje cuba2 buat shawl sendiri....
and bile boom....kwn2 ramai yang beli...repeat beli
sedikit sebanyak...menaikkan semangat aku...tsskkk tssskk

selain tu, 
buat aku rase terpaksa buang sifat segan n malu..
hehhehehe
iyer...aku segan n malu orangnyer...hew hew hew
tak caya kan???
hahahahahaha
caya la...caya la......pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
aku ni, segan nk jual brg.....
sebab takut xde org nak beli..hahahahahaha!!!! ok, sgt negatif
sejujurnya, aku tkde skill marketing...atau kurang skill la...
tp aku ade marketing aid...hihihi....
marketing aid ni...push aku...sampai aku cuba....
memule stress....tp dh buat..eh..ok pulak kan...TQ AW...


special thanks to....?

semua customers...yang bru je first time beli...yang repeat beli....sebab korang jugak la aku rse bersemangat... 
billion thanks to pompomboy ku....a.k.a marketing aid ku (hahahahah)
pompomgirl....teman2 rapat....

in shaaAllah....akan giatkan lagi usaha....selain aku fikir kerja...kerja...kerja.....
ade gak bnde lain aku nk fikir kan.....weekend...fikir nk cari stock kain.....nk potong kain...jahit...g kedai...

kene rajin.......kene ok...kalau tak rajin...habes la kan....

sebenarnyer aku nak cite  ape tah...tpi ni je la kot kan....

pic mane?

ok...piccas next entry ok..promise u...

till then...bai...take care...


Tiada ulasan: